Adventkor a természetben 2022 – Negyedik küldetés

Advent 4. hete túráját kicsit beárnyékolja az időjárás, de jó hír, hogy még esőben is teljesíthető. Mindenhol van lehetőség pocsolyát kerülni, jókat nevetni csúszkálás közben.

A túra kiindulópontja az Ürge hegy Tőke utca – Mészáros dűlő kereszteződése, hossza nagyjából 7 km.

Induljatok el a piros kereszt jelzésen a Tőke utcán. Hamarosan elmaradnak a házak jobb kézről és a széles erdei úton sétálhattok kényelmesen felfelé. Nem tart sokáig az emelkedő és onnan szinte végig sík terepen folytatódik tovább az út. Bal kézről becsatlakozik a sárga és piros jelzés kb. másfél kilométernél. Haladjatok tovább egyenesen a kettős jelzésen. Mikor kikerülve egy méretes pocsolyát kiértek az erdőből balra a sárga jelzésre kanyarodjatok. Itt egy picit én tovább mentem és visszajöttem a térkép szerint, mert az út még “tervezési” szakaszban volt. 🙂 A sárga utat hamarosan balkézre elhagyjuk és egy jelöletlen, de gyönyörű erdei ösvényen vihet tovább a lábunk. Bal kézre több széles erdei út lesz, Ti arra kanyarodjatok rá, amelyik az után következik, hogy az ösvény úttá szélesedik, itt hatalmas pocsolya van, de jobbról egy ösvényen kerülhető. 80 méter múlva lesz balra a széles erdei út. Ez az erdőterület szabályos úthálóval van lefedve, azaz bárhol balra kanyarodtok visszajuttok az eredeti egyenes útszakaszra. A térkép szerint haladjatok közel 500 m-t, majd térjetek el balra, és a következő széles úton jobbra, aztán a rákövetkezőnél balra ismét, amely már a kettős jelzésű (piros, sárga) ismert utunkba csatlakozik. Sétáljatok vissza a kiindulási pontra.

Feladat: készíts fényképeket: 1. ahol összetalálkozik a piros kereszt a sárga-piros jelzéssel, 2. ahol letértek balra a sárga jelzésről. Valamint vegyél elő egy Biatorbágy térképet, helyezd el rajta nagyjából mind a 4 idei túra kiindulási pontját és mutass be rajta valamilyen karácsonyi vagy adventi szimbólumot!

Jó kirándulást kívánunk!

Karola és Emil

A játék részletei, és előző részek