Adventkor a természetben – 2021 Második küldetés

2018-ban  új lépcsőt építettünk a Madár-forráshoz, önkormányzati pénzügyi támogatásával, tagjaink és önkéntesek munkájával. A lépcső megtekintése jó alkalom arra is, hogy a gyerekeknek megmutassátok, hogy micsoda ereje van a víznek. Mementókét látható a lépcsőn lefelé bal kézre a korábban leszakadt beton lépcső, illetve a forrásvölgyben a nem megfelelően megépített vízelvezető árok berágódása a földbe, földbe süppedt  romjai.

A túra hossza: ~ 5 km.

A túra útvonala: Induljatok el a Madár- forrástól a foci pálya kerítse melletti aszfaltos úton az út végén balra a sárga jelzésen haladjatok tovább.  Kisebb emelkedőket követően eljuttok a szélesebb erdei útra, melyen rengeteg tölgyfa van. Egy újabb emelkedő után ötös kereszteződéshez értek ott kell jobbra kanyarodni a szélesebbik útra. Visszafelé majd a már járt utak közötti szűkebb ösvényre kell bekanyarodni, szóval jegyezzétek meg ezt a kereszteződést! Felfelé vezet tovább az út és hamarosan eljuttok egy nagyon szép kilátó pontra. Tovább haladva az ösvényen több szép kilátás is nyílik, különösen most, mikor a lombok nem takarnak. A Kőorr-ra ki is lehet sétálni. Kicsit továbbhaladva bal kéz felé kanyarodjatok a szélesebb erdei útra és egy lejtő meg egy emelkedő után jobbra kanyarodna visszatértek egy ösvényre melyen már jártatok. Hamarosan eléritek a 5-ös kereszteződést, ahol élesen kanyarodjatok balra. Ezen a szakaszon találhattok vaddisznó fürdő helyet és rengeteg nyomot a „disznólkodásra”.  keresztezi majd az utatokat a siratófal nevű útszakasz, de Ti haladjatok tovább egyenesen, egész a második kereszteződésig, ahol kanyarodjatok jobbra és kb. 50 m múlva balra. Eze az úton tartsatok jobbra a villás kereszteződésnél. Hamarosan kiértek az Iharosi völgybe, ahol továbbra is a jobb oldali ösvényeket válasszátok, kanyarodjatok jobbra fel, majd a tetőn balra végig a gerincen. Ezen a szakaszon több helyen megtalálhatjátok a katonai gyakorlóterep nyomait, ásott lövészárkokat. Kisebb tisztásre érve, kanyarodjatok jobbra lefelé, ahonnan a kilátás, hát nem épp a legszebb a természet kedvelőinek….. és hamarosan visszaértek a Madár forráshoz.

A feladat: Út közben keressétek meg azt a természet által alkotott tárgyat, ami egy tüskés hengerre hasonlít. Megsúgom, hogy több ilyet is találtok. Készítsetek róla fényképet, használjátok ki az adottságokat.

Reméljük ismét kellemes feltöltődéssel zárjátok a túrát, várjuk képeiteket és beszámolóitokat a  tajvedokorkukacgmail.com címre.

Előző túra és a szabályzat itt.