Szökőnapi kirándulásra hívunk kedves Természetszerető!

Kitűzött célunk  Budaörs főbb csúcsainak végiglátogatása

Találkozó: 2020.02.29.  9:45 Budaörs, Törökugrató – Rezeda utca sarok.

Kezdjük a Törökugratóval, ahol ha szerencsénk van már tavaszi növényeket is láthatunk. Innen egy viszonylag erős emelkedőn feljutunk a 24 ökrös hegyre, melynek történetét persze elmeséljük közben. Innen gyönyörű kilátás nyílik: szép időben a környező hegyek, Budaörs és Budapest egy része is jól látható. A sárga jelzésen haladunk tovább Budakeszi irányába. Az elején szépséges erdei ösvényen, majd gerincútvonalon jutunk a Csík, a Ló, a Szállás, a Szekrényes és Farkas-hegyekre. Ezen a szakaszon kökörcsinnel, téltemetővel is találkozhatunk.

7 km után elhagyjuk a sárga jelet és piros jelre váltva utunk visszavezet a lakott területre, ahol felmegyünk a Kőhegyre. Lépcsősoron leereszkedve a régi Budaörsi házak között, hangulatos szűk utcákon jutunk vissza kiindulási pontunkra.

A teljes túra hossza: 13-14 km, mely az utolsó 3-4 km-rel csökkenthető, ha valaki buszra száll.

Ezzel a túrával két hosszú budai túraútvonal a sárga és a piros egy-egy szakaszát látogatjuk végig. Akinek kedvet csináltunk ezen utak további szakaszaihoz, mindkettőt megtalálja a Természetjárók.hu túraútvonalai között.