Adventkor a természetben 2022 – Harmadik küldetés

Folytatódik sorozatunk és lassan-lassan kirajzolódik egy kép…, de ne szaladjunk ennyire előre. Harmadik túra küldetésünk a Katalin-hegyről indul Páty felé.

Kiindulási pont: Katalin út és Ágnes valamint Anikó utcák kereszteződése, a Katalin-hegyi kálvária alól. Aki szeretne egy picit hosszabbítani a túrán, indulhat a vasútállomásról, a zöld jelzésen. A túra hossza: 6,2 km.

Induljatok el a zöld háromszög jelzésen egy szélesebb erdei úton a sorompó mellöl. Az erdőben nagyon szép szakaszon vezet az út, ahol apró csodák lelhetők fel! Itt megnézheted, kik az erdei wellness visszatérő látogatói. Az én túrámat 3 kis barátom kísérte végig, őket láthatjátok a fotókon. Nagyjából 1,5 km után élesen balra kell kanyarodni egy kapu előtt, majd kiértek egy mezőre, ahonnan már ízelítőt kaptok a gyönyörű kilátásból, ami innen már csak fokozódni fog 😊

Kellemes dimbes-dombos ösvényen vezet a zöld jelzés egész Páty első házaihoz. Ott a Forrás utcán balra kell kanyarodni és hamarosan eléritek magát a forrást.

A forrástól tovább haladva egy jó kis meredély következik jobb kézre, amin nedves időben kihívás feljutni, de megéri! A völgybe tekintve már látható a sátortábor, ami nem más, mint egy forgatási helyszín. Visszafelé pont mellette fogtok elhaladni. A kilátó ponttól vagy a szélesebb -ismét jó meredek- jelzett utat választhatjátok vagy egy picit lejjebb, ahogy én is tettem egy ösvényen haladhattok tovább két erdei fenyő között Páty központja felé. Ha az én utamon jártok, akkor jobbra egy kisebb sziklán megy az út és hamarosan balra fordulva becsatlakozik a jelzett ösvénybe. Bal kézre lesz a Pátyi barlang, melyhez innen nem szabad lemenni, a lelkesek alulról meg tudják majd közelíteni. A jelzett út hamarosan becsatlakozik egy murvás útba, ahol balra térjetek el és kb. 80 m múlva lesz egy jelöletlen ösvény szintén balra (ha elértétek az országutat, túlmentetek rajta). Ez az ösvény visszafelé vezet egy völgyön át Biára. Lesz majd egy kereszteződés, ott balra forduljatok, rögtön utána jobbra kanyarodik az út. Balkézre található a barlang. Egy szekérút vezet vissza egész addig ahol a túra legelején kiértetek az erdőből,

ahonnan már az ismert úton juttok el a kiindulási ponthoz. Közben érintitek a forgatási helyszínt. Zárásul javasoljuk megtekinteni a Katalin-hegyi kálvária keresztjét, melynek helyreállítása egyik büszkesége egyesületünknek!

Feladat:

A harmadik vasárnap az Öröm ünnepe! Készítsetek olyan fényképet (1-3 db), mellyel az örömöt, boldogságot tudjátok bemutatni számunkra. Más szimbólumot is bevonhattok ennek megjelenítésére.

Jó kirándulást kívánunk!

Karola és Emil

A játék részletei, és előző részek