Adventkor a természetben 2021 – Negyedik küldetés

Idén nem volt túl szép idő az adventi hétvégéken, ezért az utolsó feladvány mellett a lelkes túrázóktól továbbra is várjuk a korábbi három túra teljesítését igazoló fényképeket 2021. december 26. éjfélig, így nyerési esélyeiteket tudjátok növelni és számszerűsíthetetlenül sokat tesztek vele egészségetekért 😊

Túra hossza: 5,9 km

Szintemelkedés: 198 m

Az Iharos völgyből a focipálya mögül indul a túra, a kútnál vagy a tábor előtti parkolóban tudnak megállni az autóval érkezők. A piros jelzéssel együtt haladj végig a völgyön, majd jobbra tartva be az erdőbe. Az irtásos rész után tarts jobbra az úttal, majd a lejtőn haladva kb. 100 m múlva balra térj le a piros jelzéssel az erdészeti útról egy ösvényre. Haladjatok tovább a Szily-kápolna felé. Még a kápolna előtt fogtok találni egy fát, mely kincset rejt, vegyetek belőle. Ám ennek a fának van más tulajdonsága is, itatóul szolgál az erdei állatoknak. Készíts róla fényképet és keresd meg, milyen speciális neve van az ilyen fáknak.

A Szily kápolnánál élesen balra kell kanyarodni a sárga jelzésre, majd ezen a gyönyörű úton haladjatok felfelé. Menet közben lesz egy-két kidőlt fa is keresztben az úton. Mikor kiértek az erdőből jobbra kell kanyarodni, ami az un. siratófal teteje, havas, csúszós időben van benne kihívás 😊

Mikor újra beér az út az erdőbe a balra kitaposott ösvény elvezet a széles erdészeti útra, melyen felfelé haladjatok tovább az Y kereszteződésig, ahol a bal szárat válasszátok. Hamarosan beértek a Holdfény légvédelmi rakéta bázisra. Haladjatok egyenesen előre míg vége nem lesz az útnak, ahol jobbra felfelé menjetek. Szemben a bozótban megbújik egy rakéta siló, lessétek meg, mit rejt számotokra. Kérünk erről is fényképet! Az út e mellett a siló mellett halad balkézre, menjetek rajta egész egy kereszteződésig, ahol jobbra lefelé kanyarodjatok, majd az erdőből kiérve ismét jobbra a piros jelzésű turistaútra. Itt lefelé lesz kihívás, ha csúszós az idő…. Az aszfalt útra kiérve hamarosan meglátjátok, a Szily kápolna alatt jobbra bevezető széles erdei utat, melyen menjetek vissza az Iharos völgy irányába. Az erdőirtásos rész végénél megy egy út jobbkézre. Ha erre ráleltek, akkor megláthatjátok, hogy épít boltíveket az erdő saját maga! Kettőt is láthattok egy rövid szakaszon, mely után balra kanyarodva hamarosan kiértek a völgybe, majd vissza a kiindulási pontra.

Köszönjük, hogy idén is játszottatok velünk!

Kellemes ünnepeket kíván a Biatorbágyi Tájvédő Kör!

Első küldetés és a játék leírása